محمدشهرسلام: در شرایطی که «ساختمان اداری» شهرداری های شهرهای همجوار محمدشهر(نظیر: ماهدشت و مشکین دشت) از شکل و شمایلی درخور شأن این نهاد برخوردار هستند، شهر و شهرداری محمدشهر، همچنان فاقد این گزینه مطلوب در جهت خدمت رسانی به شهروندان است.

به گزارش خبرنگار محمدشهرسلام متاسفانه پس از گذشت بیست سال از تأسیس شهرداری در محمدشهر و دریافت درجه ۸ در بین شهرداری های کشور ، این شهرداری هنوز موفق به استقرار «ساختمان اداری» درخور و شایسته شهر ۱۴۰هزار نفری محمدشهر نشده است.

به همین واسطه نظر شهردار جدید و منتخب اعضای شورای پنجم محمدشهر را در خصوص سیاست گزاری و برنامه ریزی های پیش رو و  مربوط به مسئله اشاره شده جویا شدیم.

سعید صفری با بیان اینکه «مطمئناً فضای ساختمان مطلوب اداری، تأثیر مستقیمی بر تسهیل عملکرد کارکنان، و رضایت و عدم سردرگمی ارباب رجوع دارد» افزود: متأسفانه ساختمان فعلی شهرداری محمدشهر فاقد استانداردهای لازم برای یک محیط اداری است.

پیمان کار که دوتا شد…!

صفری در ادامه با بیان اینکه «در ادوار گذشته مدیریت شهری محمدشهر در خصوص رفع این نقصان برنامه ریزی شده بود و حتی بودجه هایی نیز مصوب شد و طرح مذکور کلنگ زنی هم شد» ابراز کرد: اما متأسفانه بنابر دلایل مختلفی، طرح احداث ساختمان شهرداری محمدشهر به سرانجام نرسید و حتی بواسطه معلق بودن قرارداد آن با پیمانکار مربوطه این پیمان کار خواستار خسارت ۱میلیارد تومانی از شهرداری شده است.

این مسئول اضافه کرد: بدتر از این وضعیت، در پایان دوره مدیریت شهری قبلی آمدند یک پیمانکار دیگر را برای پروژه انتخاب کردند که این خلاف قانون است و نباید تا زمانی که پیمان کار قبلی را خلع و برکنار نکرده اید فرد دیگری را وارد کار کنید.

شهردار محمدشهر ادامه داد: در واقع عملا طرح اجرای ساختمان شهرداری دارای دو پیمانکار شده بود، ولیکن با مصوبه ای که ما از شورا گرفته ایم یکی از پیمانکاران(پیمانکار جدید) که اخیرا و در روزهای پایانی کار آقای ناصرخاکی(شهردار قبلی) قراردادش را امضاء کرده بود ما آن را خلع کردیم؛ چون وقتی ما با پیمانکار قبلی دچار مشکل و دعوا هستیم که نمیتوان پیمانکار جدید را وارد کرد.

تفاهم اولیه با پیمانکار اول

سعید صفری در همین ارتباط توضیح داد: خلاصه کلام اینکه ما پیمانکار دوم را مرخص کردیم رفت و در هفته های گذشته با پیمانکار قبلی که البته در برخی از موارد هم حق با ایشان بود (چون در حدود دو سال است که سرگردان و بلاتکلیف هست و شورا و شهرداریِ وقت هم تکلیفش را معلوم نکرده بودند) به تفاهمات اولیه ایی رسیدیم.

برنامه شهرداری و دیدگاه شورای پنجم

سکاندار هدایت مدیری شهری محمدشهر در ادامه عنوان کرد:  برنامه ما و دیدگاه شورای پنجم برای «ساختمان اداری شهرداری» جرایی کردن آن است ولی بصورت ترکیبِ تجاری – اداری تا از ارزش افزوده حاصل ازفروش تجاری ها زیرین (یک چیزی مشابه شهرداری کرج در مقیاس کوچکتر) بتوان ساختمان فوقانی را اجرا کرد.

سعید صفری در همین ارتباط توضیح داد: در واقع، ما دنبال یک ایده ایی هستیم به این ترتیب که :  پیمان کاری را دعوت کنیم و از او بخواهیم که بیاید این ساختمان تجاری-اداری را بسازد و بر همین اساس و طبق یک «فرآیند اداری» بگوییم تجاری ها مال شما و اداری ها رایگان در اختیار ما.

وی افزود: پیگیری این ایده نیز به دلیل شرایط مالی موجود شهرداری است؛ چون در واقع با این شرایط مالی ضعیف، انجام کارهای فوق الذکر عملا برای ما امکان پذیر نیست و  از عهده آن برنمی آییم… کوچکترین شهرداریهای که من سراغ دارم، مانند چهارباغ  که اخیر چنین سازه هایی را اجرا کرده اند، ۷ تا ۸ میلیارد تومان هزینه برایشان در برداشته و قطعا برای ما نیز چنین خواهد بود .

این مسئول در انتها به خبرنگار «محمدشهرسلام» گفت: انجام چنین فعالیتهایی و ساختِ ساختمان اداری خوب و با استحکام، مبلغی معادل ۱۰ تا ۱۵ میلیارد برای شهرداری محمدشهرهزینه بر میدارد. انشاءالله اگر عمری باقی بماند و خداوند کمک حال ما باشد حتما سعی میکنیم تا پایان دوره مدیریت شهری پنجم، محمدشهر را صاحب اداره شهرداری بکنیم.

گفتگو: سعید پورمند

این خبر را به اشتراک بگذارید :